Multinasjonal promoteringsturné


Client: Costa Brava

01 | Challenge

Til tross for at Costa Brava og Pyreneene i Girona er kjent for å være en klassisk sommerdestinasjon, er det ikke mange som kjenner til premiumsegmentet, spesielt i utlandet. Vi måtte øke bevisstheten rundt Costa Brava som en attraktiv og tilgjengelig førsteklasses destinasjon for kvalitetsbevisste reisende. For å få til dette, startet Costa Brava Girona Tourist Board og EHRENBERG Kommunikation et samarbeid på det norske og svenske markedet i 2015. Den første kampanjen var så vellykket at arbeidet ble utvidet til det tyske markedet i 2016.

02 | Solution

For å posisjonere destinasjonen i premiumsegmentet, fokuserte vi på områdene gourmet, golf, kurs- og konferanser (MICE). EHRENBERG organiserte en turné i de tre landene der representanter fra Tourist Board – samt lokale gourmetkokker og andre regionale aktører fra førsteklasses hoteller og ferieanlegg med fokus på MICE, golf, velvære og spa – presenterte destinasjonen i en uformell atmosfære. 

Destinasjonen ble presentert til både medierepresentanter og forretningskontakter innen reiseliv, MICE-kjøp og reiseoperatører. Promoteringsturneen hadde opptil 60 deltakere i hver by og besøkte Oslo i Norge og Stockholm i Sverige i 2015 og Bremen, Köln og Stuttgart i Tyskland i 2016.

03 | Result

Den multinasjonale promoteringsturneen styrket oppfatningen av Costa Brava Girona som en førsteklasses destinasjon i Tyskland, Norge og Sverige. Den bidro til å øke bevisstheten rundt destinasjonen overfor reiselivsbransjen, forbrukere og media samt bane vei for attraktive samarbeidsmuligheter. 

Både deltakerne og gjestene var fornøyde med programmet. Opplegget viste hvordan man på en effektiv måte kan samarbeide med lokalt næringsliv, relevante aktører og medierepresentanter i alle de tre landene, samtidig som det også var en effektiv og interessant måte å bli kjent med en ny destinasjon på. Som et resultat av dette samarbeidet har etterspørselen økt og oppfatningen av premiumsegmentet er forbedret.

Interested in this case?

Contact person